2008. október 22., szerda

Privatizálják a sydney kompokat?


A NSW-i kormány tervei szerint privatizálják a kompjáratokat amennyiben a magánbefektetők szebb és jobb szolgáltatást tudnak nyújtani mint a mostani állami cég.

A sok utaspanasz miatt a NSW-i kormány tanulmányozza a lehetőséget hogy magánkézbe adják a sydney kompjáratokat, mind az öbölben, mind a paramatta folyón ezzel is segítve a munkába ingázókat hogy szebb, jobb és főleg pontosabb (:) ez ráférne) szolgáltatással.

Természetesen a dolgozók szakszervezete máris tiltakozik, mondván a privatizáció a jegyárak emelkedésében is megmutatkozna, és akár sztrájkra is képesek. Úgyhogy ahogy a Nine TV csatorna riportere mondta : itt még nagy csata várható

A privatizációt hamar, 1-2éven belül remélik hogy megtörténik.

Sydneyben ingázók tömege használja a kompokat, melyek egészen a Paramatta folyótól járna az öbölbe a Circular Quay-ig, mely tulajdonképpen a belváros egyik központja buszpályaudvarral, vasúti átszállással.
A gyorsaság még hagyján, de a pontosság nem az erénye az állami cégnek, a jegyek nem olyan borosak révén buszra is jó bérlettel is igénybe lehet venni. Elsőrangú városnéző eszköz :)

A másik sarkallatos pontja az ingázásnak a vasút, mivel magyar értelemben vett metro nincs Sydneyben, viszont elővárosi/városi vonatok sűrűn behálózzák a város, néhol a felszín alatt kvázi metróként közlekedve, néhol felemelt betonteknőben, néha pedig elkerített részen de a felszinen hagyományos vonatként. A kocsik hagyományos vonatok, emeltszintes ill kétszintes vagonok, természetesen ausztrál hagyományokhoz híven bekamerázva (legalábbis azt irják).
Ez is központi Central Station-ról/ra közlekedik összekapcsolva sydney minden részét. A jegyek magyar MÁV árakhoz számolva drágák, de a kocsik általában tiszták , és mondjuk kb. pontosak is, persze itt is akad még bőven fejleszteni való, pláne hogy a jegy és bérletárakak folyamatosan emelik és itt nemnagyon fizet a munkáltató a munkavállalónak a bérletbe :) Itt kérem kapitalizmus van :)

Nincsenek megjegyzések: